onsdag 26 januari 2011

Nu är jag fixerad

igen. Den här gången på en app i telefonen som visar hur jag har gått och hur långt. När den är igång kan jag inte fota. Det konstiga är att jag tycker att det är så viktigt att det inte går att avbryta för att fota något fint på vägen. Det är jätteviktigt. Fast jag glömmer ju bort det sen. Det är bara jätteviktigt just då.
Egentligen vill jag ha en karta så jag kan fylla i vart vi har gått.
varför är det viktigt?
Jag har ingen aning.

Jag släppte ner Mo ur vagnen så att hon skulle få gå lite. Det sätter igång att skälla bakom ett skjul och jag hör att det är två småhundar. en man står och trycker i dörrporten och försöker göra sig osynlig. Han står och trycker bakom en häck med två små hundar vid benen som skäller livet ur sig.
Jag vill gå
Mommo vill oxå gå
Dit.
Mommo ställer sig och tittar på mannen, han väser tyst till sina hundar.
man på cykel kommer och det ska göras affärer
Jag försöker att locka och ta henne ihanden för att leda iväg henne därifrån
Jag är på promenad, jag vill gåååååååå! Mommo vänder tillbaka som en magnet.
Vad är det som gör det?
Hundarna?
Den mystiske mannen i huvtröja?
Den unge mannen på cykel?
Mitt tålamod tar slut och jag kastar mommo i vagnen och rullar därifrån.
Märkbart irriterad.


På min gata i stan....där kan knarkarna röra sig fritt bland barnen, det är en härlig gemenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit