lördag 26 juni 2010

Midsommarafton


Det var en helt underbar dag. Vi kom till Pam och Björn i tid, kors i taket. Vi började med sillunch och Mor Annas fantastiska bröd. Hon hade bakat till klockan tre på natten! Det var massor av sill och god paj, ostar och hårt bröd. Vi skålade Midsommar i god iskall champagne. Vi satte av mot hembygdsgården med fika korgarna och solen gassade över dom dansande barnen. Jag och pappan satt nöjda i gräset och insåg att vi slapp dansa i år men nästa år är Mo ett och ett halvt och danseriet är ett faktum.


Vi dukade fram tårtorna och kaffe, Nästa år får vi inte glömma iskall dricka för det var det enda som saknades. Texas, jessie, Anette gjorde en bejublad entré när dom rullade in med häst och vagn. Texas var helt slut efter 2 timmars färd men alla barnen var överlyckliga!
Han fick en välförtjänt vila i trädgården och ett dopp i vattnet innan dom satte av hem igen.


Vi fick en fantastisk Chokladkyckling, Mexicos natonalrätt till middag. Mamma Anna hade lagat den under hela torsdagen och det var jättegott.
Jag lyckades göra mig ovän med x under middagen. Det handlade om att jag försökte förklara att jag tog illa vid mig när hon basunerade ut att göra abort var det bästa beslutet hon gjort när jag var gravid förra sommaren. Jag vart helt kall i hela kroppen och om jag var rädd innan så blev jag livrädd att något skulle hända.
Jinxed.

Och hon gick på hela den kvällen förra året och det första hon säjer när jag möter henne i farsun hos Björn och Pam igår. Jag blev ledsen och försökte förklara det för henne. Det går inte och mina ord går inte fram. Så till slut reser hon på sig och gick gråtande hem.



Det var inte meningen och för det är jag ledsen.
För det gör ont att göra abort vilken anledningen än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit