tisdag 15 juni 2010

Bobbos första svamptur


Jag fick lite dåligt samvete när jag bestämde mig för att inte ta med Shanti till hundklubben så vi tog en tur i skogen istället, kollade in blåbären men det är ganska långt kvar. Hittade 2 röda smultron och tänkte att jag går förbi mitt svampställe och tittar lite. Jag hade inga förhoppningar alls.
Tänkte på Farmor Monika förra året när vi tog med henne dit, hon skrek och sjöng av lycka. Och det va nästan att jag gjorde det nu jag med. Ojojoj...
Jag stod på svamparna, slet av mig mössan och plockade i den, tänkte ta barnets oxå när jag inser att det är ganska mycket mygg.
Och det ligger ju nära mitt hus så jag kan ju gå tillbaka när som helst.
bara en till och en till.
Vilken svampsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit