torsdag 1 juli 2010

Ni skulle ha sett träskmonstret idag

Jag har förlagt kameran. Attan. Då hade alla ni som känner mig väl sagt att exakt så ser en unge till yeska ut. Den började strålande. Mo ropade mamamamamama från biabädden och slickade på stenar ivanlig ordning. Bababababababa och tog sig smidigt ur den och satte fart mot ormögat i rabatten ( ja, det är ett växtnamn)satt där och slet upp den med rötterna. Det gjorde ingenting. Jag har så många. Sen kommer hon krypandes så det dammade, papapapapapaaa. Hon är som ett litet lok, tuffar på rakt fram tills hon stöter på något intressant, ett litet löv eller en gren. Hon låg i sprinklern som blötte ner rabatten och när jag lyfter upp henne så ser jag mitt lilla träsktroll, helt svart i ansiktet, smutsiga kläder och svarta fötter...

1 kommentar:

  1. synd att vi inte fick se detta ,men jag kan föreställa mig,vänta du,det kommer mera.

    SvaraRadera

 

yasmin lawsuit