lördag 17 juli 2010

Mammans första arbetsdag

Och Pappans första pappalördag. Pappan sa släpp sargen när jag påtalade en radda uppenbara saker innan jag skulle åka till jobbet. Så jag gjorde det.
Vi svettades på bokhandeln i 35 gradig värme, jag och Nicklas. Dagen gick både fort och sniglade sig fram. När svetten kröp efter ryggraden på kundens fjärde riktigt konstiga fråga gick det långsamt. Man vi dansade oxå.
Och det var rolit.
Efter jobbet hade jag en fungerande hjärncell, den handlade hälften på listan och körde bilen hem. Jag stirrade konstigt på Rasmus när han ställde den 19e frågan av 20.
Han förlorade mig vid första.
Vi åkte och badade med hundarna ocH sen satte vi igång grillbritt. Det är vår lilla klotgrill. Och Mosbrickan grät och grät. Och jag blev inte klok.
Mat, check
för varm, check
indiska favvotäcke, check.
Nappen, check.
Nöjda harmoniska föräldrar, check
Bra musik, check.

Så vi plockade upp våran lilla godisapa och satte henne i vagnen så att vi kunde studera grillbritt ihop. Så smakade hon lite på sin fot och åt lite lax
Sen var det lungt i bingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit