söndag 4 juli 2010

Lördag


Mamman höll på att trilla dit på en gammal vana. Hon fick för sig att det skulle vara gott att tjuvröka en cigg och sitta i solen och dricka kaffe. Vad tänker jag med tänkte jag och fimpade. Svidade om och satte på mig löpar dojjerna, i med Mo i barnvagnen och på med kopplet. Vi joggade genom hela koloni området och när jag tillslut inser att jag inte kommer hitta på egen hand så får jag fråga. -Jag leter efter en brygga, fick jag fråga tre människor innan vi kom fram.

Och jag tror att farmor har bott på sin kolonilott i säkert mer än 4 år och har haft en superfin badbrygga på 10 minuters gångavstånd. Jag var inte längre pionröd i ansiktet men rejält varm när vi kom fram.Det var en nybyggd brygga med en bred trätrappa ner i vattnet, precis min stil.
Jag älskade den. It made my day. Jag ville verkligen att mina flickor skulle komma så dom oxå fick lite trädgårdsfröjd och fjuniga andungar till livs. Men jag räknade inte med det och så blev det inte heller.


Raye och jag drönade i trädgården hela dan , läste tidningen och grillade. Farmor kom förbi och fick lite grillat på sin rast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit