fredag 22 januari 2010

Vi får försöka


forma dagen. Det blev iallafall som jag ville. Vi åkte till golfbanan och tog 2 km hund och pulka spåret. Det kändes konstigt att visa sig med skidor på i dagsljus. Det fick gå ändå. Och det gick. Ramon och mo fick pulsa på i snön medan jag och Rooni gled fram som gunde i spåret. Jag var grymt imponerad av henne när hon går förbi raye o mo och tar täten utan att titta en sekund bakåt.
Vi visade upp oss på stan sen bar det av hem.
I en sekund så trodde vi att kvällen skulle arta sig som alla andra kvällar, Mo äter, mo sover.
Nej men... det är ju Fredag. Det hade vi nästan glömt bort. Inte Mosimo. Hon gastar och gråter som värsta primadonnan. Raye går sönder, jag går sönder och alla glasen går sönder. Raye blir sur, jag blir sur men surast blir mosimos.
Sen kom vi på att vi kom på att vi inte går på det.
Så vi slutade.
Slutade vara sura
slutade försöka få henne att sova
slutade vilja ha vuxentid
och nu

så nu sover dom äntligen
raye och mo
så jag kan få lite vuxentid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit