måndag 4 april 2011

Kemi är vackert


Jag läser martins bok Enklare bröd och njuter av att vara den lataste brödbakaren i universum. Man sätter degen som igår och bakar brödet på morron och får finaste Pain du Martin till frukost. Pappan och jag satte våran första gemensamma surdegsgrund efter ett recept ur boken och passade på att baka morgonbrödet till igår. Jag kan bara visa upp en liten liten brödskalk som bevis och även nu så ligger jag och funderar på om jag inte ska ta och gå upp och äta upp den innan pappan kommer hem.
Jag statte en ny frukostbrödsdeg till imöra. Det är som en sån där bakmaskin som man skulle ha på 80talet.
Minus disken. För var jag kommer ihåg så var den ett helvete och diska.
fast man får ju baka själv förståss... Fast det är väl därför man bakar..
Jag var tvungen att direkt frångå receptet. Receptslav som jag är känns det förståss lite oroligt.
men va fan

man lever ju bara en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit