söndag 17 april 2011

Dagens trädgård

Jag ska berätta vad du ser
tre ekar som fäller ENORMA mängder löv.
under eken har jag ställt mina gamla grannars symakinsunderrede. Det är på väg till tippen men jag tänkte att det skulle få dansa en sista sommar. Till höger om eken står ett bensinfat på tre kvart som vi eldar löv i.
Lutad mot eken står träningsburen Nonie använder i inomhushallen i Kungsör.
En svart kruka med döda blommor i
Men kan se den ena nya stolpen stå där.
kanske inte helt rakt
Ett runt betonfundament jag hittade i skogen och egenhändigt har rullat uppför hela uppfarten.
En flaska vin vi har druckit upp, en kruka med krokus, ett armeringsnät som ska förvandlas till ett fantastiskt ärtstöd i vår fantastiska oas.
En rostig kanna hittad i skogen, skabby chic.
en bänk gjord av gamla bräder, woody chic
En odlingsruta anlagt på en rullstensås med 1 mm matjord,
Den ska förvandlas till 3 squash och en fantastiskt tidig fransk potatis, french fries.
Med på bild finns ett hund/barn/kompost galler som ska förvandlas till en vägg av luktärt och olika ärter och bönor. Our pee wall.
Så nu vet ni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit