onsdag 17 november 2010

sömnlös i stängnäs


Mo sover, pappan med skägget sover och mamman borde sova sen länge. Jag är inte ens trött, bara lite småarg för att jag inte sover när det är så sköönt, nybäddade lakan, lagom varmt, snusande små andetag i hela rummet
och jag sover inte
jag läser i min bok, käkar lite nattmat.
och jag sover inte.
Sen dagen gry, kan man ens det mitt i vintern, jo det kan man.
och jag sover inte.
Alla planer jag har för idag kommer inte bli av. Jag kan inte sladda omkring med barnet i baksätet när jag är förbi av trötthet. Jag gillar inte att gå promenad med hund och barn runt gården i beckmörker. Inte har jag förstått folk som släpar runt barvagnar i mörker på lansväg förut. Men jag gör det nu.
Fast jag hade föredragit att sova så jag kan köra till spåret istället.
Det känns lite säkrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit