onsdag 3 november 2010

I dag sprack alla planer


Jag började bygga om barnboksavdelningen igår, hyllorna rasar till höger och vänster, det ligger knähöga högar med sagoböcker och jag inser att jag inte kommer hinna.Jag skulle ha åkt till stockholm för att först träffa Lotta och hennes telingar och sen gesällutdelning på blå hallen. Den första planen sprack när jag inser att jag har planerat för min lediga vecka, Jag hoppades på att det skulle reda ut sig mirakulöst.Det gjorde inte det.

Plan 2 att bara vara med på gesällutdelningen spricker när Mo visar sig ha andra ideer om hur eftermiddagen ser ut. Det inkluderar att inte vilja äta, att gråta mycket och vara allmänt missnöjd. Jag kommer hem vid fyra och hon är frenetisk. Och jag fantiserar om vilken mardröm det hade varit att sitta i blåhallen med den akustiken! River och sliter i allt mest på mammans nerver och jag måste uuuut ut uuuuut!Det är nattsvart, jag är rädd för älgar och det blåse

Det blåser storm. jag avskyr när det blåser.En drickback och en adventsljusstake senare så svänger jag in till spåret. Och som ett mirakel är det vindstilla.

Så jag sprang som en dåre med hund och barn, sprang ifrån dagen och hoppas på en bättre imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit