lördag 29 maj 2010

Mo och Lo väntar på Bo



läser Lindas blogg flera gånger om dan och minns hur det var att vänta. Inte så kul.
Medan vi väntar så tränar Mo.



Favoritsysselsättningarna är fortfarande att välta ut shantis vattenskål, krafsa på böckerna i hyllan (hon har inte kraft nog att få ut dom . Än.) slicka på golvet, slicka hunden på trampdynorna, knapra på lampsladden (vi har dragit ur den och överväger att ställa den i garaget tills hon kan gå)suga på stenarna och krafsa i jorden. puh.
om jag trodde att jag var mammaledig förut, så vet jag det nu.


Vi var med anna på katthemmets loppis och vi köpte fina saker, jag fick med mig två fantastiska sagoböcker från 50 talet, 2 broderade tavlor och en kaffebricka.
allt som allt 40 kronor. Vi hälsade på dom fina katterna och man fick gå in och hälsa. Mo blev uppjagad, viftade med både armar och ben och jag hade lite svårt och förklara att dom inte var lika tålmodiga som muffins och minime.


Senare i trädgården så pratade jag med min mamma i telefon och tog samtidigt upp henne från biabädden för att jag såg några droppar komma, sen innan jag hann blinka kom syndafloden. Mo och jag satt på trappen och lyssnade på åskan och tittade på regnet.
En härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit