fredag 21 maj 2010

Mosbrickans fredag





Jag insåg att en klänning till Mo inte räcker så jag åkte till stan. Pappan packade in barnvagnen på fel ledd så den låste bakluckan. Vi har diskuterat problemet förut och vi är inte överens hur den ska stå. Jag rycker och sliter men den går inte att få upp. Det är hundra grader varmt, barnet sover och jag sparkar på luckan med mina flipflop klädda fötter. Jag är rasande, varm och vill hem.
Ligger i baksätet och försöker rucka på den. Överväger att ringa pappan på jobbet och skrika en avgrundsvrål.
Den sitter fast.
Det är inte pappan som öppnar luckan 10 gånger om dan.
Det är inte pappan som försöker men får inte ut hunden.
Det är inte pappan som håller på att få hjärnblödning
Det är jag.

Så jag kan väl få bestämma hur vagnen ska stå?
Ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit