söndag 20 februari 2011

its a kodak moment


its always a kodak moment.
Mo var med mamman på jobbet igår. Det var den längsta dagen i mannaminne
kanske de längsta timmarna i mammans liv.
Jag såg pappan kasta långa, arga blickar ut genom fönstret.
På bilen.
Så jag gav det sämsta förslaget någonsin.
Mo följer med mig till jobbet och pappan kan åka till oks gör-det-själv-hall.
And fix the motherfucker.
han sa att det skulle ta 20 minuter
en timme at the tops.
5 över 10 så tänkte jag att det är 55 minuter kvar
kl 11 tänkte jag att han kommer vilken minut som helst
kl 12 var jag upptagen med att kasta i mig mat medan jag bröt loss rengöringsmedel från Mommos händer.
kl 13 tänkte jag att han ska fan få för det här
kl 14 tänkte jag att han hade fått bilen över sig och var död
minst
annars ska han jävlar i mig få för det här

Mommo spenderade sina timmar i bokhandeln med att möblera om, kasta ut pennor på golvet, springa, gasta, vinka åt kunderna och springa till dressman
springa till dressman
och springa till dressman
Det slutade med att jag satte henne på en stor varuvagn som jag ställde bakom kassan
Där satt hon och tryckte på samma knapp på en spelande bok i en timme och vinkade till kunderna.
Det var sannerligen ett kodak moment och jag var för trött för att ta fram telefonen.

1 kommentar:

  1. Stackars stackars dig vid ett sådant tillfälle önskar jag att jag vore nära,jag kan ju aldrig hjälpa till när det blir jobbigt för er kramar mamma vilken liten sötnos.

    SvaraRadera

 

yasmin lawsuit