torsdag 10 februari 2011

chilikyckling

Först i med ganska mycket smör
Jag hatar att ta i kyckling och så avskyr jag skärbrädan efter att kyckling har legat på den.
Fiffigaste sättet är att ta tag i filén med en gaffel och klippa ner köttet direkt i stekpannan.

Idag var det extra mycket kyckling så det tog lite extra lång tid att steka
Kan det ha rört sig om två minuter?
Sen rörde jag till det och körde två minuter till
Det behöver inte vara helt genomstekt för det ska koka i sås sen.

Sen hystar man över köttet till den största grytan man har
I det här fallet 4 liter

4 kommentarer:

  1. Jag skrattade när jag såg hur du avskydde hantering av kyckling när jag lagar kyckling,så undrar alla varför bitarna är så små,av en bit så kan det bli 10 småbitar innan jag är klar jag avskyr hanteringen tar inte i kycklingen jag kollar så att det inte finns något rosa inslag,har nu börjat med att koka i grädde länge länge,tar ut kycklingen med en plasttång,bryner länge kokar sen i grädde som sagt har inte skärbräda då jag använder fryst kyckling diskar noga det jag använt för att sen njuta kramar mamma

    SvaraRadera
  2. hahaha!
    Roligt! Men behöver inte steka köttet så länge, 2-3 min på varje sida så behåller man det saftigt och fint
    Jag ska bjuda er på thaikyckling nästa gång ni kommer mamma
    :)

    SvaraRadera

 

yasmin lawsuit