fredag 31 december 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

10 minuter innan den beställda taxin skulle komma,står jag glad i hågen och slår in en gåbortsflaska. Vi är on time, i fas och ska precis åka till Pam och Björn på mexikanskt nyårsgalej. Vi har mimmi piggöron till mig kaninöron till Mo och glitterslips till pappan.  Mommo trillar från soffan  och slår i huvudet och världen stod stilla innan hon drar i med ett illvrål.
Is på bulan
Avbetälld taxi
Pratat med vårcentalen
Vila och ta det lungt.
Jag åkte över och lämnade presenten och körde hem igen.
Vi monterade genast ner hyllan och ställde ett bord med hennes saker på. Bulan som från början var enorm ( eller blev jag rädd?)gick ner och hon var precis som vanligt. Kände mig som en hönsmamma men better safe than sorry som pappan sa.
Sjövild och slocknade på klockslaget då hon brukar somna. Vi var inne och petade på henne då och då under kvällen och hon grymtar som vanligt.
Så vi fick improvisera ihop en nyårsmiddag ( synd att jag inte köpte en hummer som jag tänkte häromdan!)
Det blev en grönskaspaj och sallad och en marängtårta till efterätt. Det tog en halv evighet att få ihop så vi käkade 22.30. puh
Nu väntar vi på 12 slaget

Gott Nytt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit