söndag 25 april 2010

Söndagar med Mo


Ojojojoj Moffa Ginkos röst ekar i mitt huvud. Ojojoj. Det började bra, mo mös med sina föräldrar, sparkades, gav hals med små fågelskrik då och då. Viftade med sina stela armar och försökte slå sin mamma i ansiktet. Flippade lite från rygg till mage från mage till rygg. Sådär som det ska vara en Söndag, lungt och skönt.
Sen åkte vi till stallet.
och det kändes somom mamman fattade en rad dåliga beslut efter varandra, som att ta ur henne ur bilen och lägga henne i vagnen när hon inte var trött, som att ta upp henne vyssja lite så hon skulle bli lugn, vagga lite med vagnen.
Och inom mig så ropade det SLUTAAAAA! Men jag slutade inte.
Upp ur vagnen, ner i vagnen, upp ur, ner i. Gah! Så somnade hon tillslut, vi ställde henne inne hos Pelle i hallen och vaknade lagom tills jag skulle hoppa upp på hästen.
Efteråt åkte vi till Agilityplan, vem sov hela tiden?
Mitt Gullemos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit