onsdag 21 april 2010

Måndag


Mamman blir sjuk och lilla Mo jollrar och sysselsätter sig själv. River babygymmet, plogar spår i sängen och när det blir tyst tittat jag matt upp och då gnager hon på sina fötter. Jag är inte så sjuk att jag kan begära att pappan är hemma. Men åh vad det hade varit skönt. Jag hade frossa hela dan och kräktes upp min frukost på cocacola och banan. Tvingade Pappan att köra mig till stallet för det blixtrade i huvudet av huvudvärk. Han gick en promenad medan jag kallsvettig försökte mocka snabbt.



När rasmus kom hem efter jobbet hade min mage mullrat som ett litet åskoväder i flera timmar.
Som ett skämt, som bröllopsscenen i Livet på Laerkevej. Det mullrade och bullrade.
Sen kom regnet. Det är nu onsdag när jag skriver det här och det regnar fortfarande.
Usch. Fast det blir ljusare och ljusare.. Men mammans lilla mos är ett under av lugn och har inte alls gastat dom här dagarna.
Fantastiskt.

1 kommentar:

  1. vilken tur att lilla Mo har varit så snäll,hon är en liten sötnos,kram mamma

    SvaraRadera

 

yasmin lawsuit