tisdag 29 december 2009

riktigt kallt både


inne och ute. Kylan kryper upp längs benen och idag så står Mos babysitter i sängen.
Det är inte huset där barnen leker på golvet på vintern direkt.
Det är huset som isoleringen glömde. Det är huset som arge snickaren skulle älska att håna oss för. Det är tur att det kommer en vår och sommar så glömmer man bort hur kallt det faktiskt blir. Mamma är så orolig att Mo ska frysa. Det skulle förvåna mig mycket. Hon har först ett lager med en body och ett par tunna byxor med fötter. Lager 2 består av plysch overall och tjockare strumpor och myssa. Sen ner i fleeceoverallen sen under fleecefilten sen ligger hon oftast på min mage. Så jag håller mig varm.
Men mamma tror ändå att hon fryser.
Det är jag som fryser.
Fast att byta blöjja keeps me warm. Det är bara att be till dom högre makterna att hon inte har bajjat. för då blir det trixigare. Det gäller att vara snabb som blixten.
Pam var här och jag övervägde både en och två gånger innan vi gick ut. Men det var en strålande dag och ca 15 minus. Mo var väl den enda som var varm efter den turen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit