tisdag 8 december 2009

första sömnlösa


natten. Det började bra. kvällen började med nymatad snäll flicka som sov i pappans famn medan jag kunde börja avsluta mitt flätade hundhalsband.en timme worktime. härligt.
sen sov hon och åt duktigt i omgångar. pappan läste för mig och vi låg i dvala oc hade det hur skönt som helst. men så fort jag skulle baxa över henne i egen crib vaknade hon.
en, två, fem gånger. jag gick upp och satte på datorn och vi lyssnade på sade i högst 2 minuter innan hon somnade jag började bli kall. lägger henne i sängen. hinner inte mer än tänka easypeasy när jag försöker knarrlöst krypa tillbaka till värmen i sängen.
nej , den gubben gick inte.


Sade igen och det tog fyra minuter så sov hon. tillbaka i sängen och nu går det bra fram till att jag gonat ner mig och tänkt äntligen.
nej, det skulle jag aldrig gjort.
efter att ha gjort samma misstag om och om igen så är jag tvungen att vika mig.
Hon var som regnet på stenen.
Så tillslut lät jag henne somna på bröstet. och hon sov resten av natten till 10 på morron. jag var som en död människa och hon låg och jollrade för sig själv brevid mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit