måndag 14 mars 2011

ny hylla

Jag stod inte ut en minut till.
Hyllan kom upp på den halvfärdiga väggen och jag justerade de osydda gardinerna. Observera den härliga senapsgula färgen som dök upp när hyresvärlden bytte element.
 Jag kan inte nog tacka Underbara Clara för att hon fått mig ur den här evighetslånga svackan. Läste någonstan på hennes blogg och jag kommer inte citera rätt men jag gör ett försök" att vara kreativ innebär att ju mer du gör ju fler ideér får du och det kommer inte ta slut" och att det är bara att göra. Det har varit en enorm uppförsbacke med halvfärdiga projekt och jag har verkligen känt mig trött. Nu avslutar vi ett efter ett så vi kommer väl fram till väggen med hyllan tillslut. Samtidig försöker jag hitta lust att sy. Jag sydde varje dag i säkert tio års tid och en dag tog det slut och jag ville inte mer. Jag har varit ihop med pappan i 7 år och han har aldrig sett mig sy.
Han har aldrig hört mig sjunga heller.
Nu har jag fått en symaskin iallafall och jag ska fan ge mig på en blus som första projekt. Jag ska bara göra det sen får vi se om lusten kommer tillbaka.
Jag kan sy alla blusarna
Jag kan spika alla spikarna och baka alla bullarna

1 kommentar:

 

yasmin lawsuit