onsdag 17 augusti 2011

sthlm

Torsdag
Första stoppet var Liljeholmens galleria men efter 10 minuter insåg vi att vi är lurade, samma affärer som överallt och inget nytt under solen. vi drog som en avlöning ner till innerstan och  gick gata upp och gata ner som värsta svennebanan turisterna. Raye gick in i varenda konceptstore han kunde hitta och jag insåg att innerstan är ingen plats för en hund.
 Farmor var lite ledsen för att hon skulle åka till jobbet och sen iväg över helgen. Vi boade in oss i stugan i Bromma och njöt av hennes lilla hus och fantastiska trädgård.
 Fredag
Pappan drog på stan för att köpa nya skor och Mo, jag och Nonie skulle gå första etappen på Sörmlandsleden.
Kunde inte komma på någon annan än Kim som skulle tycka att det var roligt att möta upp oss med hennes hund milo.
 Vi fikade och pratade sen var jag tvungen att kicka iväg hennes ass till jobbet igen så vi kunde börja gå!
Första delen gick finfint
 Trodde ett ögonblick att Nonie skulle hoppa. Tur att hon inte gjorde det för det hade inte gått att ta sig upp igen
 Här var det minst sagt kämpigt och svetten rann
Beslutade mig för att ta mig till en väg och hamnade i Älta och en helt fantastiskt söt liten handelsträdgård.
 Raye mötte upp efter många om och men. Mannen har inget lokalsinne. Han tror det men det har han inte. Vi åkte till Farsta för att proviantera och passade på att hälsa på Bokia.

Lördag
Kimpen tog mig på orden och kom och hälsade på på Lördagen. Vi drack kaffe sen gick vi till Åkeshov och till Hundstallets Agilityplan. Kim visade mig ett motionsspår ett stenkast från Farmors stuga. Hon hade med sig Carro och Doris (Nelly). Det visade sig att Carro hade bott i en lägenhet så hon såg när Farmor och bröderna byggde stugan. Världen är bra liten.
 Mo hjälpte till att vattna trädgården och gick och snusade på alla blommorna.
 Söndag
Hon åkte tunnelbana för första gången

 Sen tog vi oss till skansen. Även om hon är för liten och sov sig igenom det mesta så var det roligt.
Det var en lång dag och vi gick från skansen in till stan.

1 kommentar:

  1. Synd att inte kusinerna fick träffas när nu ändå var i Farsta.

    SvaraRadera

 

yasmin lawsuit