lördag 24 oktober 2009

Fredag




Skoldag.
Smög upp i ottan och släppte ut nonie, käkade cornflakes med banan och läste expressen/aftonbladet som vanligt. Den stora skillnaden är att inte stressa ut med hunden, kasta mig in i bilen och åka hissen till skolan. Jag ljuger.
Den stora skillnaden kanske var att jag satt hemma i mystofflor och fula plyschbyxor och mös. Spelade la roux och tittade in på rasmus som sov.
Kvart i 8 så började jag planera om mitt arbetsbord, tömde , städade och slängde så att jag kan komma åt alla saker och får plats och arbeta. Det såg ut som kriget efter ett tag och jag fikade med mina klasskamrater halv 10 och städade sen köket ( jag började med köket på mitt städschema!) ungefär lika länge som vi brukar hålla på i skolan.
Jag var inte klar till halv ett då vi slutar, då var det som mest stökigt.
Lagom till att jag städat fram blomman och mias boll på bordet så gled karin in med sin fina bil.
Bjöd henne på blåbärspaj och pratade lite skit innan hon åkte vidare till sitt höstmöte på Julita.
Ser fram emot en vecka på distans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit