söndag 29 maj 2011

Morsdagen

Det fanns ingen chans att pappan kunde missa att det var mors dag idag. Jag ville ge honom chansen att inte göra mig besviken. Det gjorde han inte heller. Det höll på att starta riktigt illa. Mommo vaknade och jag påminde honom om att det var mammans dag. Min dag. Min sovmorgon. Så tröttpappan gjorde sin plikt och fixade frukost. Exakt som jag vill ha den med keso blandat med ägg på en smörgås. Kaffe med vispad mjölk och den fantastiska mynta rabarber muffinsen jag lyckades med igår. ojoj. Sen låg jag och läste till halv elva innan jag och Mo masade oss ut. Pappan stod i garaget sedan länge.
Vi käkade en FANTASTISK lunch med färskpotatis, ägg, äpple och gräslök, rödlök och sill i en sorts sillsallad som var helt övernaturligt god. Jag blev så mätt att jag var tvungen att vila och flera timmar senare kunde jag knappt röra mig när vi hade avslutning med agilityn.
När jag kom hem stod det en gigantisk fuchsia på bordet och tillhörande hemligt sms.
Han pussade mig på kinden och gick ut i garaget och innan hade han satt på en högrevsgryta med fänkål och morötter som oxå blev helt underbar.

En liten morsgris ska nu rulla isäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

yasmin lawsuit